Föräldraträff

Idag har det varit fullt sjå! Morgonen började redan innan klockan 7(!) men det var väl lika bra så vi i lugn och ro kunde göra oss klara för att fara iväg till ÖF på föräldraträffen. Idag handlade det om utveckling och språk! Vi pratade lite om första ordet som jag har haft lite funderingar över, de menade att vi kan stolt nu säga att Sofi har sagt sina första ord - Där och Pappa, eller som Sofi säger "Dä" och "Ba ba". Jag passade även på att väga Sofi, 10.050gram. 10 kilos klubben! Knubbig och gó är hon allt! 

Nu längtar Sofi och mamma tills lucia dagen då vi ska dit och sjunga lucia sånger och äta pepparkaka och dricka glögg. Veckan efter det är det julfirande, julgröt, skinkmacka, dans runt granen och julsånger! Sofi vill leka med alla sina kompisar! Man kan ju inget än annat längta.. Det är så härligt med jul!


KOMMENTARER

Det känns verkligen jättebra :) Det är roligt att allt fungerar när man har ansträngt sig så mycket :)Så nu ser vi bara fram emot att avresedatumet ska komma!

Så himla stor Sofi börjar bli! Jag minns ju när ni kom på skolan och hälsade på och det var inte längesen. Det går så fort. Hälsa lilla familjen :)

2011-12-09 // 09:54:29
» Emmy

Ja, det är mysigt när det bara småttingar på onsdagar. Men dom säger ju att även tisdagar brukar vara rätt lugna och bra :-)



Ja, vi tänkte komma på lucia dagen! Fundera på att komma i tomte kläder. Eller inte jag då, men Theo ;-) Ska ni dit då också? :-)

2011-12-10 // 00:34:49

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback