BB-väska?

Din graviditetsvecka: 31

Barnet producerar hela tiden fett under sin hud. Detta är barnets energilager. Även om många foster har fått ganska mycket hår nu, varierar detta. Vissa är ganska "flintskalliga". Detta varierar ju också vid födseln. Vissa bebisar har mycket hår, och andra lite. Detta har ofta jämnat ut sig först i 2-3-årsåldern.

Det blir mindre och mindre plats i din livmoder. Det kan vara svårt att hitta en bra sovställning på grund av den stora magen.

Nu bör du packa väskan du ska ha med till förlossningsavdelningen. På Mammanett hittar du en utskrivbar checklista till detta ändamål. Om du vaknar på natten och fostervattnet har gått, är det dumt att tvingas använda tid och kraft på att packa. Var förberedd! Tänk på att man på vissa BB-avdelningar måste man ha med små sockar till den nyfödda.

Fostrets längd:
  ca. 39 cm
Fostrets vikt: ca. 1750 g


MINA TANKAR: Packa BB-väska redan nu? Tycker det är lite tidgt för det, men det kanske inte är det. När packade ni andra/ska packa eran BB-väska?


KOMMENTARER

Hey Nilla, long time no see! Hoppas det blir bra med lillbabyn :) önskar er all lycka <3

2011-01-16 // 13:42:20

Jag packade ganska tidigt, det var nog innan vecka 30, bara för att det skulle kunna hända tidigare. Risken är väl ganska liten, men jag tyckte det kändes bra att packa den tidigt :) Eller i alla fall skriva ner vad som är viktigast att ha med sig ifall det skulle bli bråttom. Har du tänkt på vad du ska ha med? :)

2011-01-16 // 13:46:17

jag har inte packat bb-väska ännu xD har svårt att ta tag i det, men får nog ta och göra det snart!

tycker det är svårt att veta vad man ska packa ner för många saker behöver man ju nu.

2011-01-16 // 15:21:07
» elin

jag packade min ganska tidigt med de viktigaste grejerna. Lika bra att få det gjort :) men jag packade senare om flera gånger. Och så panikpackade jag massor tie min innan vi for in :p

2011-01-16 // 16:18:22

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback