Sommar gott!


Häromdagen gjorde vi en riktig god sommarbakelse. Tänkte vara snäll och dela med mig av receptet till er. Den var riktigt god men mastig var den. Så några mindre portioner hade nog satt sig bättre i magen :-)

4 - 6 portioner
200 g phiadelphia
2 dl grädde
2 dl frysta hallon
1/2 dl socker
1/2 liter jordgubbar
2 dl kaksmulor från digestivekex
Vispa philadelphian, frysta hallon och socker till en luftig smet med elvisp. Vispa grädden i en annan skål och rör sedan ner grädden i phiadelphiakrämen. Skiva/hacka jordgubbarna men spara några till garnering. Mixa eller krossa vetekexen fint i en matberedare eller för hand. Varva smulor, phiadelphiakräm och jordgubbar i fina glas.

Gå gärna in och titta efter fler läckerheter. Receptet kommer från http://mirabellcupcake.blogg.se/

KOMMENTARER
» Mette

Så som du gjort är jätteokej!

2011-07-05 // 08:58:48

sv: Aa, fast jag har för mig att det blir dyrare med abonemang.. Kommer inte ihåg hur mycket det kostade, men jag minns det som att jag tyckte att det blev dyrare, för ibland kanske man inte har något hål alls, och då har man ändå betalat en massa pengar på abonemanget i onödan.

2011-07-05 // 20:09:33

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback