Memories

Dagen har spenderats hos mamma. Vi satt och gjorde halsband medans herrarna satt och spelade poker. Vart riktigt nöjd över halsbandet jag skapade (ska visa er när jag tagit bild på det). Blev en del pärlor kvar så ett liknande armband ska jag nog göra.

Mot kvällen blev det bara en massa snack. Snack om förlossning och hur jag kommer bli som mamma. Vi satt och kollade på bebis bilder på hela familjen och pratade om gamla minnen. Hur mysigt som helst och en hel del skratt blev det minsann!

A memory. Har alltid funnits där för min syster och det fick jag nämligen besvarat idag. När Petra var kring 4 år och var ute och lekte, kom en kille på 5 år fram och sa en tasktig sak. Jag hörde och reagerade trotts att jag bara var 3 år. Jag gick ut med bestämda steg fram mot killen med fingret i luften och röt till att "så där får man inte säga till min syster". Sen den dagen sa han inget till oss mer. Detta kallar jag syskonkärlek.


KOMMENTARER

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback