Framsteg

Idag på ÖF pratade jag med BVC tanterna om mat till lillan. Efter det samtalet känner jag mig mer peppad på att göra mat. Har hittills bara lagat och gett lillan köttpuré och korv. I veckan hade jag tänkt laga kyckling och fisk så mer smaker ska börjar intas. Har nu börjat med ett helt mål till lunch så känner att jag måste variera lite och inte ge samma i princip. Dags att laga mer puréer till Sofi helt enkelt!

Har varit dålig på att uppdatera om Sofi på senaste. Det händer så fasansfullt mycket på kort tid och sen hon blev sex månader har det hänt så mycket. Hon har börjat ge sig an pincettgreppet, än har hon inte lyckats men hon håller greppet och försöker, det är bara de greppet som gäller när man räcker fram nått litet. Hon har börjat vinka, i princip hela tiden. Hon har inte riktigt listat ut att man bara ska göra det vid hej och hejdå. Det går fort framåt. Stadig sittare har hon också blivit. Tycker om när man skojar och stojar med henne och göra rörelser i alla former. Tempramentet visar sig mer och mer för varje dag - mammas tempramente, sådan mor sådan dotter. Vad mer behöver jag säga, hon är den underbaraste och finaste Sofi!

KOMMENTARER
» Elin

Vad kul att få kika in i din blogg :)

Tänk vad fort det går, vad hon kan mycket. Tycker också att det är mysigt med babycafe, tycker alltid tiden går så fort när man är där.

2011-10-05 // 22:07:09

Det var jag som kommenterade :)

2011-10-05 // 22:08:16

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback