Kycklingpaj med chilisås.

Dagens middags blev kycklingpaj med chilisås, ett recept jag hittat på internet & det var supergott! Därför delar jag med mig av mitt recept av pajen!

Pajdeg:
 100 gram margarin
 2½ dl mjöl
 2 msk vatten

Fyllning:
1 gul lök
2 kyckling fileer
 2 paprika (gul och röd)
 4 Skivad annanas
 2½ dl mellan grädde
 2 msk mjöl
 1½ dl chilisås

Rör samman maraginet, mjölet och vattnet. Bre ut det i en pajform och för grädda i ugn i 10 min på 225 grader. Börja sedan med fyllningen, hacka lök, paprika och kycklingen i bitar och stek i panna. Hacka annanasen och rör ner. Rör ner mellan grädden som först vispats samman med mjölet. Låt koka upp i 2 minuter tillsammans med chilisåsen. Våga krydda! Jag använde mig av paprikakrydda, chilikrydda, curry och italiensk salladskrydda.

Lägg fyllningen på pajdegen och pensla över med ägg. In i ugnen återigen på 225 grader i 25 - 30 minuter. Severas med grönt!


KOMMENTARER

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback