TBC sprutan & andra vaccinationen plus läkarkontroll.



Idag har det varit en jobbig dag för lillan. Det började med ett besök på sjukhuset där vi tog TBC sprutan och eftersom den svider blev hon självklart ledsen, men det varade bara för ett ögonblick, sedan var det som bortglömt. Efter lunch drog vi oss iväg igen då det var dags för ett BVC besök, Eva hängde på för att lilleman skulle vägas och rycka in om jag behövde hennes stöd. Det var dags för andra vaccinationen plus läkarkontroll. Sofi fick väl godkänt och vid sprutorna kom det självklart tårar, men lika så där varade det bara för ett ögonblick. Lille vän. Nu är stortjejen 67cm lång, väger 9300 gram och har en huvudfångs på 41,5. Ja jisses, tänkt att hon nu på måndag blir halvåret.

Iaf, onsdag idag och babycafét stod ju också på schema i mån om hur hon reagerade efteråt. Där väntades ett hel drös med bäbisar. Så skoj att det äntligen har börjat dyka upp fler mammor och barn. Några mammor från föräldragruppen var också där med deras små. Sofi jollrade på och tittade nyfiket på vad andra barn höll på med samtidigt som hon själv tuggade på lite leksaker. Babycafét avslutade med sång och sedan begav vi oss hem. Nu sover lillan och hittills är hon en solstråle, jag hoppas att hon förblir feberfri. Håll tummarna med mig

KOMMENTARER

Hej! :)

Om ni har tid imorn torsdag, har ni lust att komma förbi på öppna förskolan?:) Skulle vara jättekul att få träffa er :)

2011-09-14 // 21:43:13

Ville bara säga att jag börjat blogga igen. kram

2011-09-15 // 11:27:03

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback