En annan du

Blev tipsad av denna blogg av en vän, Sussi. Jag fastnade på direkten. Så klock och inspirerad kvinna! "Jag tror att hur vi människor mår med oss själva påverkar hur vi agerar gentemot andra människor. När en människa mår bra med sig själv – när hon upplever att hon är omtyckt, förstådd och respekterad precis som hon är – är hon mer benägen att bete sig på ett sätt som tar hänsyn till andra människors behov än när hon mår dåligt med sig själv. Lite mer tillspetsat: Den som känner sig usel tenderar att bete sig uselt. Och den som beter sig uselt tenderar att känna sig usel."

"Jag är beteendevetare och arbetar med vuxna som vill utveckla sina relationer med barn – vuxna som längtar efter ömsesidig respekt och samarbete. Jag erbjuder enskild vägledning, kurser och inspirationsföreläsningar."

In och läs: http://petrakrantzlindgren.wordpress.com

KOMMENTARER
» Ëlin

Känner igen mig att man nu försöker komma in i rutinerna igen. Vi sov ju borta i över två veckor över jul/nyår så det känns som om allt blev upp och ned.

Nattningen gick bra ikväll i varje fall, glädjs åt det lilla :) Ha det så bra!!

2012-01-11 // 21:34:34

Åhh tack! Måste dit å kika :)

Hoppas det finns till min mobil också.

Dom e ju as fina :)

(sorry för sent svar!)

2012-01-11 // 22:10:08

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback