Rabarbersaft

Har jag berättat att jag ställde mig och gjorde hemmagjord rabarbersaft här om dagen? Tror jag har glömt det. Det är fantastiskt gott, enkelt och passar bra på en underbar sommardag.
 
Allt ni behöver är:
1 kg rabarber
4½ dl socker
1½ l vatten
1 st citron
 
Koka det hackade rabarberna i vattnet i ca 15 min, kom ihåg att inte röra, då blir saften grumlig. Sila och släng rabarberresterna. Sedan kokar ni upp spadet igen, denna gång tillsammans med sockret och citronsaften. Låt sedan svalna innan ni häller upp det i en tillbringare.

KOMMENTARER
» Lina

Vi köpte speciella skrivar papper som är som klistermärken man kunde välja mellan permanent eller klisterbara antar att skillnaden var att de permanent sitter lite bättre, vi köpte en av varje sort på Claes Ohlsson. :)

Det blev kanon bra och roligt att man kan skapa egna texter :) Vi ska göra en till lite större och ha på andra sidan av vårt lekrum.

Hoppas allt är toppen med er! kramar

Svar: Tack så mycket. Då ska jag fara till Claes Ohlsson någon dag och kika! Det är bara bra med oss. Kramar
Pernilla

2012-07-04 // 19:44:13

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback