19 månader ♥

Anvd. strl. 86, börjat smyga sig på strl. 92.
Kan räcka till 10, med lite hjälp och påminnelser men snart sitter det nog.
Kommit in i trotsåldern, mycket "jag kan själv", "jag ska själv" och "nej pappa", "nej mamma", "sluta". Mycket ilska, bestämmelser och trotts haha.
Allt är Sofis, allt är "min" eller "mitt".
Sofi ska mer och mer visa sina talanger att klä på sig själv och ta av sig själv och visa att hon är stor men när det inte går som det ska ropas det "hjääälpa mamma/pappa".
Kan alla kroppsdelar nu.
Har börjat bli kräsen när det gäller mat, det är inte allt som duger för lilldamen längre.
Sångfågel som alltid, favoriter i detta ögonblick. "i ett hus i skogenshus", "lille katt".
Börjat kunna lägga pussel.
Gillar barnprogrammet "I drömmarnas trädgård".

KOMMENTARER

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback